کوه های ایران (عفت کریمی از نیشابور)

وبلاگی برای تمام کوهنوردان ایران

کوه های ایران (عفت کریمی از نیشابور)

وبلاگی برای تمام کوهنوردان ایران

دوره مربیگری کوهپیمایی درجه 3

بعد از ماه ها انتظار دوره مربیگری 14 تا 19 اعلام شد صبح روز 14 آبان ساعت 8 صبح به دفتر هیأت استان رسیده و بعد از ثبت نام و پذیرش به اخلمد رفتیم.بعد از جابجا شدن همه چک ابزار شده و بعد از تست کوله چینی و... کلاس تئوری داشتیم.

صبح روز بعد  کلاس ابزار شناسی و آموزش گره ها داشتیم و بعد از صرف نهار به طبیعت رفته و صعود از سنگ کوتاه و حمایت شانه ای کار شد و هنگام غروب به قرارگاه برگشتیم و کلاس تئوری داشتیم.

صبح روز بعد پس از کلاس تئوری برنامه سنگنوردی داشتیم و همگی با وسایل لازم به دره کندر رفته و تست سنگنوردی (ایجاد کارگاه ،صعود ،فرود با ابزار ،فرود اس و........) گرفته شد و زمان تاریک شدن هوا به قرارگاه برگشتیم و بعد از تایم کمی استراحت کلاس تئوری و فن بیان داشتیم.





ادامه مطلب ...

کلاس نقشه خوانی و کار باقطب نما

با تلاشهای آقای قربان زاده این کلاس در  تقویم شش ماهه دوم سال 91 گنجانده شد و پس از اطلاع رسانی  افراد علاقه مند ثبت نام شدند.

در این دوره تعداد 10 نفر شرکت داشته و 3 نفر باز آموزی شرکت کردند ،کلاس در روزهای 11 ،12 و 13 آبان ماه در محل هیئت کوهنوردی نیشابور تشکیل شد .

روز اول اصول نقشه خوانی  و  روز دوم کار با قطب نماصورت تئوری تدریس شد .

روز سوم همه افراد 7 صبح از فلکه آزادی به منطقه بوژآباد که از قبل در نظر گرفته شده بود و نقشه آن در دست کارآموزان قرار گرفته شده بود رفتیم و دروسی که طی دو روز قبل آموزش داده شده بود بطور عملی کار کردیم (موقعیت یابی ،کار با قطب نما ،کشیدن نقشه بکمک قطب نما و گام شمار )در آخر کار از کارآموزان امتحان کتبی گرفته شد و سپس کار به پایان رسید و به نیشابور برگشتیم.

اخلمد

بعد از کلاس پیشرفته تصمیم گرفتیم جمعه هم سنگنوردی در منطقه اخلمد داشته باشیم.

صبح جمعه به مشهد رفتم و با دوستان به طرف اخلمد حرکت کردیم. پس از رسیدن به منطقه پای شماره ها توقف داشته و آماده کار شدیم. در این برنامه مسیر خوش آمدید ،داوودی صعود شد و سپس یومار زدن و تبدیل ابزار صعود به فرود کار شد و هنگام غروب کار را تعطیل کرده و پس از جمع آوری وسایل برگشتیم.

افراد شرکت کننده در این برنامه :

فاطمه مهربان ،امیر حسین شجاع ،مسعود شریفی ،اعظم فخرایی و عفت کریمی

پیشرفته سنگ

با هماهنگی های لازم با مسئولین هیأت در کلاس آموزشی پیشرفته سنگ ثبت نام کردم و روز سه شنبه دوم آبان کلاس در منطقه خلج آغاز شد .مدرس کلاس جناب آقای علی کاووسی و کارآموزان 5 نفر (سه نفر مشهد،یک نفر سبزوار ،یک نفر از نیشابور ) بودند .روز اول مروری بر مباحث کار آموزی سنگ داشته (گره ها ، ابزار شناسی و........) پس از آن  هر یک از کارآموزان می بایست چند کارگاه زده تا مورد بررسی استاد قرار گیرد ،سپس دو مسیر آماده کرده و فرود با ابزار تست گرفته شد .روز دوم همگی ساعت 8 صبح در محل خلج پای مسیر ( یا حسین ) حاضر شده و صعود به روش سر طناب ، صعود طبیعی و ابزار گزاری و حمایت تست گرفته شده و سپس ابزارها را به سنگ سیاه منتقل کرده و دو کارگاه  زده و طناب ریختیم و یومار زدن و صعود میمونی کار شد .پس از اتمام قرار شد 2 روز مابقی کلاس  در هفته های بعد تشکیل شود.