کوه های ایران (عفت کریمی از نیشابور)

وبلاگی برای تمام کوهنوردان ایران

اشتران کوه

این اردو با حضور 15 نفر ،10 نفر تیم آقایان و 5 نفر تیم بانوان در منطقه اشتران کوه اجرا گردید.

روز 4 شنبه 18 بهمن ماه با هماهنگی های قبلی ساعت 6 بعد از ظهر در محل هیأت جمع شدیم و به همراه چند تن از پیشکسوتان برای عرض ادب به منزل آقای عمیدی رفتیم و پس از دیدار و کسب اجازه از خانواده ایشان با دعای خیرشان راهی راه آهن شدیم.بعد از جابجایی وسایل  و صرف شام با آقای امانی و خانواده چند تن از همنوردان سوار قطار شدیم.
روز 5 شنبه ساعت 6 بعد از ظهر به دو رود رسیدیم که خانم رضایی و آقای یار محمدی به استقبال مان آمدند و به ورزشگاه رفتیم پس از جابجایی وسایل جلسه ای برای آشنایی با دوستان لرستان داشتیم پس از صرف شام به استراحت پرداختیم ، صبح ساعت 4 بیدار شدیم و پس از جابجایی کوله ها  سوار سرویس شده و به طرف روستای تیون حرکت کردیم ساعت 30/6  پیاده شده و پس از خواندن نماز در صفی منظم به راه افتادیم  ،پس از چند ساعت به شیب زیر جانپناه گل گل رسیدیم آقای یار محمدی و همنوردشان شیب را بالا رفتند ولی ما به خواست آقای کدخدایی مسیر را دور زده و بعد به جانپناه رفتیم ساعت 15/12 توقف کرده و به استراحت و صرف نهار پرداختیم و جند تن از دوستان برای آوردن آب اقدام کردند  پس از یک ساعت راه خود را ادامه دادیم سرعت تیم بخاطر شیب زیاد کمتر شد .مسیر گرده ماهی را طی کردیم تا اینکه آقای کدخدایی اعلام کرد هر که توانایی دارد میتواند خود را به سرعت به چال کبود برساند و برگردد گامها را تندتر برداشته و 4 نفر از تیم جدا شدیم بعد از سه نفر از آقایون من به چال کبود رسیدم و به دستور آقای نیکبخت (ارشد تیم ) شروع به ایجاد  برپایی کمپ کردم  تا اینکه تمام گروه به چال کبود رسیدند و مستقر شدند ،سپس به چادر خود رفته و مشغول احیا کردن هم چادریهایم شدم (بخاطر نامناسب بودن حالشان ) و پس از آماده کردن کوله به استراحت پرداختم صبح ساعت 6 بیدار باش و ساعت 7 به سمت قله حرکت کردیم مسیر برف و شیب زیادی داشت بنابر این با رعایت نکات ایمنی  در صفی منظم  قدم بر میداشتیم آقای کدخدایی و اکبری به قله رسیدند و اعلام استارت کردند  سرعت خود را بیشتر کردم و اولین نفر از تیم بانوان بعد از رسیدن 3 تن از آقایان رسیدم . پس از رسیدن تمام تیم با خواندن سرود ملی کشورمان پا بر روی قله سن بران  گذاشتیم  پس از تبریک و معرفی منطقه توسط آقای یار احمدی عکس یادگاری گرفتیم و با رعایت اصول ایمنی به طرف پایین حرکت کردیم ،پس از رسیدن به کمپ آماده کار فنی شدیم و به طرف تیغه های گل گل به راه افتادیم  پس از آماده کردن کارگاه توسط آقایان حمداد و آخوندی افراد به یومار زدن پرداختند و من و آقای آخوندی به دستور آقای اکبری به طرف شیله سمت چپ حرکت کردیم و با اصول هم طنابی و ایجاد کارگاه و میانی در مسیر شیله صعود کرده و به همان روش فرود انجام شد. سپس به مسیر بعدی که توسط آقای حمداد آماده شده بود رفتیم و مسیری ترکیبی را صعود وسپس یومار زدیم.پس از رسیدن کل تیم آقایان به طرف پایین حرکت کرده و 3 نفر از خانمها که مسیر را صعود کرده بودیم کارگاه را جمع آوری کرده و به ظرف پایین حرکت کردیم.
پس از رسیدن به کمپ ذر فرصت کمی کمپ را جمع آوری کرده و طرف جانپناه گل گل حرکت کردیم هنگام غروب آفتاب چشمه گل گل رسیدیم و کمپ را برپا کردیم و به استراحت پرداختیم. صبح بدون هماهنگی قبلی ساعت 45/3 بیدار باش زده شد و سریعا آماده حرکت شدیم و پشت سر آقای قیاسی  (رئیس هیئت کوهنوردی لرستان ) حرکت کردیم ساعت 7 به روستای تیون رسیده و پس از صرف صبحانه و گرفتن لوازم اضافی و تعویض لباس سوار سرویس شدیم و به خرم آباد رفتیم و با جاهای دیدنی آنجا آشنا شدیم و پس از صرف نهار در یکی از رستورانهای نزدیک دو رود به ورزشگاه رفته و پس از خداحافظی با دوستان به راه آهن رفته و به طرف مشهد حرکت کردیم.

برای دیدن گزارش هیئت استان  به اینجا مراجعه شود.