معرفی پادکست پلخواب

پادکست پلخواب

ادامه نوشته

کفشهای سنگنوردی بدون لبه

برای سنگنوردان کهنه‌کار و قدیمی لبه تیز کفش سنگ یک اولویت محسوب می‌شد و وقتی لبه کفش گرد می‌شد بعضا برای تعمیر فرستاده می‌شد تا از سوراخ شدن کفش در مرحله بعدی جلوگیری شود . اما یکی دو سال گذشته کفشهای انقلابی لسپورتیوا با لبه گرد به صورت گسترده وارد بازار شدند ؛ که در این مطلب به تمایزها و اختلافات این کفشها با مدل‌های قبلی پرداخته‌ام. در ادامه مطلب لینک دانلود به صورت pdf قرار داده شده است .

ادامه نوشته

کروکی و راهنمای مسیر قرارگاه

کروکی مسیر قرارگاه  

مسیر قرارگاه دیواره بیستون از جمله مسیرهایی است که همه ساله مخصوصا در ابتدای بهار و در فصل پاییز تردد زیادی دارد. صعودهای نیمه­کاره متعدد این مسیر توسط افرادی با سطوح تجربه متفاوت مرا به این فکر واداشت تا به همراهی همنوردانم یکی دو نوبت از صعودهای بهار 95 را به ترسیم کروکی این مسیر پر پیچ و خم بپردازم.

ادامه نوشته

صعود سنگین ترین مسیر میکس در ایالات متحده

Lucie Hrozová on saphira M15 

Lucie Hrozova on Saphira M15. Photo Jacek Czyz 

Lucie Hrozová برای اولین بار مسیر Saphira با درجه M15 رو صعود کرد . این مسیر سخت ترین مسیر میکس در ایالات متحده می باشد . اخیرا خانم هروزووا در سفری که به کلروداو داشتند در Ouray Ice Fest موفقیت کسب نمود و در تلاش اول مسیر Mustang  با درجه  M14   را هم صعود نموده بود .

ادامه نوشته

کانال دیواره بلند و انگشتان سرمازده روی تلگرام

 شهرام عباس نژاد روی تلگرام

رسانه ها مدام در حال تغییر هستند ، من هم که با همه مشغله درسی و ورزشی و ..  قلم رو نمی تونم زمین بگذارم . این روزها با توجه به استفاده دوستانم از نرم افزار پیام رسان تلگرام مطالبم رو به طور مداوم روی تلگرام و در کانال  telegram.me/iclimb  منتشر می کنم . برای دیدن کانالها حتما باید تلگرام خودتون رو آپدیت بفرمایید . برای تماس با من در تلگرام هم از این لینک استفاده بفرمایید : telegram.me/ShahramAbbasnejad . 

   سعی می کنم با دیدگاه جدیدی نسبت به کتاب خوانی (کتابهای انگلیسی زبان) و ارائه مقالات و گزارش برنامه ها در این کانال ادامه دهم . تا من زنده ام و برنامه می روم کماکان دیواره بلند و انگشتان سرما زده نفس می کشد .

حمایت مالی از باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند برای پرداخت دیه حادثه بهمن دیزین

 

باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند باید دیه بده ! کوهنوردی و دیه !
فکر کن اگر در ورزش های مختلف به علت خطاهای تاکتیکی و تکنیکی با آسیب های جانی و مالی بنا بود دیه و خسارت ردو بدل بشه چی می شد ؟ بوکس ، تکواندو و کشتی و کاراته و .. که بعضا ضربات موجب نقص عضو دائمی در ورزشکار میشه به کنار ! در ورزشی فراگیر مثل فوتبال ، هر آخر هفته بعد از انجام مسابقات لیگ کلی دیه باید پرداخت می شد . البته شاید هم ترفند خوبی برای خطا نکردن روی بازیکن حریف باشه ! بعد هر باشگاهای باید خودش رو بیمه ای می کرد که بتونه دیه ناشی از خطاهای خط دفاع و هاف بک خودش رو پوشش بده ! وگرنه به علت مسوولیتی که به عهده داره (اون هم بدون مزد و مواجب ) باید حبس بره ! 

لینک اصلی حمایت مالی از باشگاه دماوند برای پرداخت دیه

تبریک سال 1394

 

 

سال 1394 رو تبریک عرض می کنم 

امیدوارم سالی مملو از صلح ، موفقیت  و آرامش رو در پیش داشته باشیم

کانتر نود وسه 178000

ثبت و کارشناسی حوادث برای کسب تجربه و رفع نقاط ضعف - بهمن

  

در کشور ما اتفاقات تاسف بار مرتبا تکرار می شود . قلبهایمان جریحه دار و خانواده ها در سوگ عزیزانشان سوگوار می شوند . گاهی کارمان به دادگاه می کشد و دنبال مقصر واقعی این اتفاقات می گردیم . اما بعد لاین ممتد سکوت و عدم ثبت  و استفاده از تجارب . درگیری ها ، مقصر یابی ها و کارشناسی های بعضا دیمی یا مانع کارشناسی صحیح می شود  یا کارشناسی های انجام شده رو تحت تاثیر قرار داده و محوشان می کند .  شاید تنها به زلزله کمی توجه شده . که باز هم به نظر من با کمی فاصله افتادن فراموشش می کنیم .  یکی از این دست حوادث بهمن است . همین امسال در یک سال  کم بارش ببینید چگونه بهمن جان دوستان ما را گرفت . فرق ما با کشورهای توسعه یافته شاید در همین است : آنها هر ساله میلیاردها دلار خرج تحقیق در مواردی می کنند که حتی نمی دانند به درد میخورد یا نه ! اما ما بحران هایمان را به دست فراموشی می سپریم  و هزینه کردن برای ما سخت است  حتی هزینه زمانی . حداقلش این است که یک جا آماری از چند بعد ثبت کنیم . آقای مسوول خانم مسوول زمان می گذرد و ما به آیندگان بدهکار خواهیم بود .

گزارش دوره آموزشی صعودهای ترکیبی در کشور فرانسه

  

برای دیدن تصویر در سایز بزرگتر اینجا و یا روی آن کلیک کنید

تصویر : بهمن یال شمالی قله بزم چال

  بعد از 72 ساعت بارش  در زمستانی که میانگین دما نسبتا بالایی را دارد ، طبیعی به نظر میرسه که بهمن های زیادی را ببینیم .  آخر هفته گذشته ما هم برنامه خودمون رو تعطیل کردیم  و  با  امیر اقدسی به  گزانه رفتیم  . در برگشت  دنبال بهمن می گشتیم که یال شمال -شمال غربی بزمچال  حدود 10 بهمن کوچک و بزرگ رو به ما نشان داد . تصویر فوق دومین بهمن از حیث ابعاد بود . به علت خطر توقف در جاده عکسی از بهمن بزرگتر نتونستم بگیرم .  برای دیدن تصویر به ادامه مطلب بروید .

سرقت وسایل کوهنوردی

 

متاسفانه مدتی هست که از هر طرف خبر سرقت وسایل کوهنوردی از خودرو و یا خفت گیری می شنوم . نه این که قبلا این اتفاق رخ نمی داد و یا سرقتی نبود ، آمار رو به افزایش این سرقتها آدم رو به فکر میندازه . روزی که خبر سرقت لوازم من از صندوق عقب خودرو  پخش شد فکر کنم چندین نفر دچار استرس شدند چون فکر کرده بودند لوازم دیواره نوردی من سرقت شده ! یعنی فکر کن اگر این اتفاق بیوفته کلا برای من غیر قابل جبران خواهد بود !  در ادامه مطلب کمی در این مورد با شما گپ می زنم .

دومین دوره مسابقات سنگنوردی جام دماوند

دومین دوره مسابقات سنگنوردی جام دماوند

 

باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند با همکاری کارگروه مسابقات و لیگ فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در نظر دارد در راستای گسترش و توسعه ی ورزش سنگ‌نوردی یک دوره مسابقات "سرطناب " در رده سنی آزاد مردان و زنان با اهداء جوایز نفیس برگزار نماید.

 

زمان و مکان برگزاری: 9 و 10 بهمن ماه 1393 ـ تهران، میدان رسالت، خیابان دلاوران، خیابان سراج، مجموعه ورزشی شهدای اوقاف، سالن سنگ نوردی ققنوس.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و ثبت نام در مسابقه اینجا کلیک کنید 

صعود طبیعی مسیر " Dawn wall "

این روزها توجه رسانه ها در سراسر دنیا به دیواره نوردی معطوف شده . وقتی پای BBC و CNN و نشنال ژئوگرافی و رسانه هایی از این دست وارد ماجرایی بشه حتما ماجرا صدا می کنه . این صعود 19 روز به طول انجامید و خب این فرصت بسیارخوبی بود برای نمایش رشته مورد علاقه ما به تمام جهانیان . دوستان قدیمی از امریکا و سایر کشورها با من تماس می گیرند برای حال و احوال و در نهایت می پرسند : " هی شهرام تو هنوز دیواره نوردی می کنی؟ " . خب ، قطعا این برای من خیلی خوشحال کننده هست که من رو با کوهنوردی ، دیواره نوردی و یخنوردی میشناسند و  نه مثلا سیگار کشیدن نخ به نخ و یا .. . احتمالا دوستان مطالب تخصصی تری ترجمه کردند و در فضاهای مختلف انتشار دادند . من هم این مطلب کوتاه و مختصر رو از کلایمبینگ ترجمه کردم . تا هم شروع مجددی برای وبلاگم باشه ، هم بعضی سوالات دوستانم رو بتونم پاسخ داده باشم . با هم ادامه مطلب رو ببینیم و بخونیم .

نصب سیمولاتور بورد سنگ نوردی در خانه

سیمولاتور سنگ نوردی

سیمولاتور  سنگ نوردی (simulator board , hang board , training board نه سیــــمیـــــــلاتور) وسیله خوبی برای تقویت عضلات محور شانه ، دستان و انگشتان دست هست که کما بیش همه سنگ نوردها حداقل تو سالن های سنگ نوردی از انواع مختلف اون استفاده کردیم . در دوره های مختلفی از ایام سال گاهی نیاز به تمرین تو خونه پیدا می کنیم (مثل الان من که پام شکسته و خونه نشین هستم) . میل بارفیکس ، سیمولاتور و چند تا گیره می تونه کار راه ما رو راه بندازه . در ادامه نحوه نصب یک مدل سبک سیمولاتور رو نشون دادم .

 

ادامه نوشته

ریزش مهیب دیواره پل خواب

ریزش دیواره پل خواب

رخ ندادن حادثه دلیل بر امنیت نیست ، حادثه محتمل است یعنی یک بار اتفاق می افتد و همان یک بار تاسف بارترین نتیجه را می دهد . این چیزی است که همیشه در کلاس های سنگ نوردی تذکر می دهم .  ریزش ۱۰ سال پیش کارگاه ۱ مسیر سی سخت در حین صعود من و حسن جواهر پور ( دقیقا در چنین ایامی ) و ریزش ذیروز مسیر نگار تاییدی است بر این اصل که :  تصور ثبات شرایط  در محدوده دیواره های طبیعی تنها یک رویای فانتزی است ! البته شاید اگر کلی تر بنگریم بهتر است بگوییم تصور ثبات در طبیعت  تصوری فانتزی است !

  

ادامه نوشته