کوه های ایران (عفت کریمی از نیشابور)

وبلاگی برای تمام کوهنوردان ایران

کوه های ایران (عفت کریمی از نیشابور)

وبلاگی برای تمام کوهنوردان ایران

برنامه هزار بند






مبدا شروع برنامه : کرج – جاده چالوس – روستای حسنکدر

امکان دسترسی به آب : یک چشمه در ابتدای مسیر ، خروجی روستای حسنکدر

زمانبندی برنامه : حرکت 5 صبح از کرج بازگشت 18 تا 20 عصر روستای حسنکدر


علت نامگذاری این کوه به هزار بند بخاطر مسیر سنگی و صخره ای که در طی مسیر پیوسته با آن درگیر می شویم و همین درگیری با سنگ به حرکت ما لذتی وصف ناپذیر می بخشد.

را ه های دسترسی به قله : دسترسی به قله از جبهه های شمالی ، جنوبی ، شرقی و غربی امکان پذیر می باشد.قابل ذکر است که جبهه غربی به دلیل ریزش بهمن برای صعود زمستانه مناسب نیست.


شرح مختصر:

 طبق قرار قبلی و سفارش سرپرست در ساعت 5 صبح در روبروی مسجد جامع حاضر شده و با کمی تاخیر به اتفاق 12 نفر از همنوردان به سمت روستای حسنکدر حرکت نموده و پس از حدود یک ساعت به روستا رسیده، از میان روستا گذشته و پس از کمی آماده سازی و پر کردن ظرف آب امامزاده ساعت 6:50 برنامه به صورت جدی و حرکت در یک ستون مرتب و منظم به سرقدمی آقای سیرایی شروع شده و پس از کمی پیاده روی نسبتا سبک در ساعت 7:30 طبق نظر سرپرست در مکان مناسبی جهت صرف صبحانه توقف کرده و پس از آن طبق دستور سرپرست آندسته از همنوردان که کلاه کاسک همراه داشتند کلاهها را به سر کرده و ادامه مسیر دادیم.

مسیر با ریتم 1 ساعت پیمایش و 10 دقیقه استراحت طی شد. در قسمت هایی از مسیر طبق نظر سرپرست به جهت جلوگیری از ریزش سنگ یکی یکی مسیر را طی کرده و منتظر صعود نفر دیگر می شدیم.


همچنین سرپرست به جهت ایمن بودن برنامه و حفظ جان نفرات در قسمت هایی از مسیر با ایجاد کارگاه و ریختن طناب اجازه عبور به افراد دادند.پس از چندین بار دست به سنگ شدن و ایجاد چندین کارگاه در طول مسیر ، در ساعت 13:30 به قله رسیدیم. بدستور سرپرست و احترام به بزرگان و عزیزان از دست داده ی کوهستان 1 دقیقه سکوت کرده پس از آن با اجرای سرود ای ایران طراوت و نشاط خاصی بین اعضا بوجود آمد.





پس از گرفتن عکس یادگاری در ساعت 13:45 اقدام به پائین آمدن کردیم.که مسیر بازگشت جدای از مسیر صعود و از سمت کرچان در طول مسیر بازگشت نیز در چند نقطه کارگاه ایجاد شد تا همنوردان با ایمن بیشتری اقدام به فرود کنند.

در ساعت 16:00 و پس از رسیدن به مکان مناسب جهت صرف ناهار به مدت 45 دقیقه توقف کرده و پس از آن اقدام به پیمایش بقیه مسیر کرده و در جهت مسیر رودخانه به سمت روستا حرکت کردیم.در ساعت 19 به ابتدای روستا رسیده و سپس سوار وسیله نقلیه شدیم.

خوشبختانه جاده چالوس خلوت بود و در ساعت 20:30 دقیقه جلوی مسجد جامع از ماشین پیاده شده و از یکدیگر خداحافظی کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد